Thursday, October 04, 2007

gata

sunt vinovată. şi vina mea e vinovată. judecătorul e foarte mare. e pur şi simplu imens. eu tremur şi aş vrea să-i spun că am fost foarte fericită domnule judecător. am fost cea mai fericită fiinţă din lume. i-aş spune cum mi-am lipit obrazul de umărul tău cum am trecut prin toate iernile de până acum îmbrăţişaţi în camera goală răsuflarea noastră stârnea hohotele câtorva spirite ludice ce ne bântuiau patul. patul nostru de o persoană de două jumătăţi de noi.

sunt moartă. şi moartea mea e moartă. i-aş spune groparului să alunge câinii ce se pişă pe mormântul meu. i-aş spune groparului să cânte puţin. să-mi recite un poem scurt din orice poet cunoscut sau necunoscut. să-mi amintească puţin cele mai frumoase versuri scrise de prietenul meu cel mai mare poet în viaţă. ce bine ar fi dacă groparul ar şti să sape atât de adânc.

aşteptăm aici o săptâmână o lună un an un veac. o clipă. termenul e atunci când totul e gata. gata.

se nasc şi mor oameni câni lupi vulpi oi animale blânde şi animale de pradă animale. da, animalele vor învinge. maia ştie mai bine. nu noi. animalul din noi învinge. ea pierde. eu nu mai pierd. eu nu mai pot să pierd. nici să pier.

conduc încet. nu depăşesc linia albă. în general nu depăşesc nimic.

simt cum judecătorul creşte ca o pâine ca o drojdie de bere creşte negru cu puţin alb în piept. simt cum groparul se poticneşte la fiecare poem pe care încearcă să mi-l recite. cel mai mare poet doarme. în sfârşit. toate sunt ca înainte. se nasc şi mor. lupi. câini. vulpi. oi.

No comments: